KINH NGHIỆM

Xôn Xao Việc Một Số Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ | áo dài khăn vấn

Có phải bạn đang tìm kiếm chủ đề áo dài khăn vấn phải không? Có phải bạn đang muốn xem thông tin về chủ đề Xôn Xao Việc Một Số Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ phải không? Nếu đúng như vậy thì mời bạn xem nó ngay tại đây.

Công chức Huế mặc áo dài khăn đóng!


Công chức Huế mặc áo dài khăn đóng!
https://www.facebook.com/dinhbon.nguyendinhbon/posts/3550388058348820

Membership: https://www.youtube.com/channel/UCI8U_NB23FbKPly8gIEdLmA/join
Youtube: http://www.youtube.com/vietlivetv/
Facebook: http://www.facebook.com/www.vietlive.tv/
Website: http://www.vietlive.tv
MCThanhTâm
vietlivetv
TinTuc
mcThiênHà
ThoiSu
ĐiểmTin
VietnameseTV
Vietnamnews

Công chức Huế mặc áo dài khăn đóng!

Biến Hoá Ra Khăn Vấn Tóc Và Áo Dài Trong 1 Nốt Nhạc


khanvantoc aodai biquyetchupanhsalfie

Biến Hoá Ra Khăn Vấn Tóc Và Áo Dài Trong 1 Nốt Nhạc

Tầm chân lý kỉ vật áo dài khăn đống của Đức huỳnh Giáo Chủ


Quý vị xem kênh phật pháp nhớ đăng ký ủng hộ

Tầm chân lý kỉ vật áo dài khăn đống của Đức huỳnh Giáo Chủ

Clip tự vấn khăn áo dài nam cho nhau


Thành viên Câu lạc bộ Trang phục truyền thống Việt Đình làng Việt tự vấn khăn cho nhau

Clip tự vấn khăn áo dài nam cho nhau

Đám Cưới Tuyệt Đẹp Với Dàn Bê Tráp Mặc Áo Dài Khăn Đống Rất Dể Thương Cô Dâu Xinh Má Lúng Đồng Tiền


Đám Cưới Tuyệt Đẹp Với Dàn Bê Tráp Mặc Áo Dài Khăn Đống Rất Dể Thương Cô Dâu Xinh Má Lúng Đồng Tiền
Cả Nhà Cần Quay Phim Chụp Hình Cưới Hỏi Liên Hệ Anh camera ngoc tuy hoặc sdt trên màn hình
https://www.youtube.com/channel/UCgAWWuLc5yp7f8ukQ_CceVg
Chúc Cả Nhà Xem Video Vui Vẽ
Đón Xem Video Mới Hằng Ngày Vào Lúc Chiều Tối Nhe Các Bạn
Đừng Quên Đăng Ký Ủng Hộ Kênh Nhé
CướiHỏiMiềnTây
ĐámCưới
CôDâu
Mọi Thắc Mắc Bản Quyền Củng Như Đóng Góp Ý Kiến Quý Vị Và Các Bạn Cứ Coment Trực Tiếp Dưới Video Hoặc Gửi Mail Về Địa Chỉ amthanhtuanem02@gmail.com Cho Mình Biết Nha!
Cảm Ơn Quý Vị Và Các Bạn Rất Nhiều

Đám Cưới Tuyệt Đẹp Với Dàn Bê Tráp Mặc Áo Dài Khăn Đống Rất Dể Thương Cô Dâu Xinh Má Lúng Đồng Tiền

Áo dài khăn đóng


Hạnh phúc đôi ta

Áo dài khăn đóng

Cách tự quấn khăn khi mặc áo dài truyền thống của nam giới.


Khi mặc áo dài truyền thống đầu nên quấn khăn, không nên dùng khăn đóng sẵn hoặc đầu để trần.

Cách tự quấn khăn khi mặc áo dài truyền thống của nam giới.

Nghệ nhân Năm Tuyền quấn khăn cho khách hàng khi mặc áo dài truyền thống.


namtuyen​ aodai​ aodainguthan​ aodaivietnam​
https://www.facebook.com/aodainguthan…

Nghệ nhân Năm Tuyền quấn khăn cho khách hàng khi mặc áo dài truyền thống.

Hướng dẫn thắt khăn hình chữ nhân cho áo dài nam truyền thống


Cách hướng dẫn thắt khăn hình chữ nhân cho áo dài nam truyền thống

Hướng dẫn thắt khăn hình chữ nhân cho áo dài nam truyền thống

Xôn Xao Việc Một Số Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ


Xôn Xao Việc Một Số Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ. Mấy ngày gần đây con nhận được nhiều câu hỏi về việc các linh mục thuộc một giáo xứ kia mặc áo dài truyền thống để dâng lễ thay vì mặc áo lễ như thường lệ. Các câu hỏi đại khái là: các cha mặc vậy đúng hay sai? Có được phép mặc không? Phải chăng đang hội nhập quá sâu?
Sau đây con xin trình bày một vài ý kiến các nhân của con và trưng dẫn những chỉ dẫn của Giáo Hội trong việc cử thành Thánh Thể.
I. Ý KIẾN CÁ NHÂN
Thứ nhất, con không có câu trả lời đúng/sai hoặc được/không được. Đơn giản con không đủ thẩm quyền để trả lời câu hỏi này.
Nhưng trong những hiểu biết hạn hẹp của con, con xin khẳng định:
a/ Việc linh mục mặc áo lễ khi cử hành Thánh Thể là bắt buộc, nhưng không ảnh hưởng tới việc thành sự của Bí tích. Trong một số trường hợp đặc biệt như tù đày, bệnh tật hoặc không thể mặc áo lễ thì vẫn cử hành Bí tích Thánh Thể thành sự.
Vd: trường hợp của ĐHY Thuận dâng lễ trong tù chẳng hạn.

Nguồn: http://gpbanmethuot.com/giaohatchinhtoa/giaoxudunglacthanhlemung2tet58941.html

churchnews tinconggiao conggiao

Church News Cung cấp đến cho quý vị thông tin về Giáo Hội Việt Nam và Thế Giới. Mời quý vị đăng ký kênh: https://bitly.com.vn/1w21s

Xin lưu ý: Những dữ liệu để Kênh Church News biên tập Video chưa hẳn hoàn toàn là của kênh, nên có vấn đề liên quan đến Bản quyền hay quảng cáo hay gởi chia sẻ, xin quý vị liên hệ qua nhận xét (comment), Kênh xin ghi nhận và nếu có sai xót kênh xin sửa, xin trân trọng!

Kênh Church News xin chia sẻ đến quý vị những thông tin về:
Giáo hội Công Giáo Toàn Cầu, Địa Phương
Thánh Ca, Các nhạc sỹ Công Giáo cùng các nhạc phẩm
Tin tức liên quan đến Người Công Giáo Việt Nam và Toàn Cầu, Tin về Vatican
Tâm tình chia sẻ, các thánh lễ, bài giảng,….
Lời nguyện, lời hay ý đẹp
Quan điểm sống
Mời các bạn đăng ký kênh để ủng hộ và nhận được video mới nhất. Cảm ơn.

© Bản quyền thuộc về Church News
© Copyright by Church News. Please do not Reup

Xôn Xao Việc Một Số Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ

Ngoài xem những video chia sẻ thông tin này bạn có thể xem thêm nhiều thông tin hữu ích khác do Xem thêm tại đây cung cấp tại đây nhé.

Hình ảnh liên quan đến chủ đề Xôn Xao Việc Một Số Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ.

Xôn Xao Việc Một Số Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ

Xem thêm nhiều thông tin hữu ích tại đây: Xem nhiều tin tổng hợp hay tại đây.

Từ khoá liên quan đến từ khoá áo dài khăn vấn.

church news,tin cong giao,cong giao,Xôn Xao Việc Một Số Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ,Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ,Linh Mục Mặc Áo Dài Khăn Đóng,Mặc Áo Dài Khăn Đóng Dâng Lễ,linh muc,mac ao dai khan dong,linh muc dang le mac ao dai khan dong,Một Số Linh Mục Mặc Áo Dài.

#Xôn #Xao #Việc #Một #Số #Linh #Mục #Mặc #Áo #Dài #Khăn #Đóng #Dâng #Lễ.

Rất mong những thông tin này hữu ích cho bạn. Xin chân thành cảm ơn bạn đã xem bài viết này.

THANH MAI

Xin chào quý mộ điêu, mình là Mai là người đồng sáng lập ra áo dài thanh mai. Bằng tất cả những đam mê và yêu người của mình với bộ môn áo dài. Mình hy vọng có thể chia sẻ được nhiều điều đẹp đẽ đến tất cả quý mộ điệu

Related Articles

33 Comments

  1. Áo dài khăn đống và áo lễ màu vàng khè cũng chỉ là tác phẩm đỏn phủỏng cũa các cha VN thôi. Tôi lại thấy vài cha mặc áo lễ bạc kim tuyến tủ̀ trên xuống dủỏ́i nủ̃a cỏ. Chúng tôi có nhắc khéo cha chánh xủ́ chúng tôi và không thấy ngài mặc nủ̃a. Ăn thua vị giám mục địa phận có đi sát vỏ́i hàng Linh Mục không.

  2. Nói chung các linh mục không nên mặc áo kiểu này để dang lễ. Chỉ có hàng giám mục mới đoi mũ thôi, khi đọc lời truyền phép còn phải lấy mũ ra khỏi đầu, các linh mục đoi khăn đóng làm lễ không hợp lệ, giống như hai kịch vậy.

  3. Some prayer for the Lent from a Catholic High School class:
    For Lent,
    Let us ask what we have.
    Let us ask that we have less self and more others.
    less talking, more listening.
    less anger, more patience.
    less selfishness, more generosity.
    less envy, more emphathy.
    less jealousy, more acceptance.
    less fear, more trust.
    less me, more others.
    Lord, less me, more You.
    O Lord, this Lent

  4. What are your endless sacrifices to me?' says the Lord. 'I am sick of burnt offerings of rams and the fat of calves. I take no pleasure in the blood of bulls and lambs and goats.

    When you come and present yourselves before me, who has asked you to trample through my courts? Bring no more futile cereal offerings, the smoke from them fills me with disgust. New Moons, Sabbaths, assemblies — I cannot endure solemnity combined with guilt. Your New Moons and your meetings I utterly detest; to me they are a burden I am tired of bearing.

    wash, make yourselves clean. Take your wrong-doing out of my sight. Cease doing evil.

    Learn to do good, search for justice, discipline the violent, be just to the orphan, plead for the widow. 'Come, let us talk this over,' says the Lord.

    ‘Though your sins are like scarlet, they shall be white as snow; though they are red as crimson, they shall be like wool. If you are willing to obey, you shall eat the good things of the earth. But if you refuse and rebel, the sword shall eat you instead — for God’s mouth has spoken.'

    Rebels and sinners alike will be destroyed, and those who abandon God will perish.

    How ashamed you will be of the terebinths which gave you such delight; and how you will blush for the gardens which you chose!

    For you will be like a terebinth with faded leaves, like a garden without water; the strong will become like tinder, his work like the spark; both will go up in flames together, with no one to put them out.
    Isaiah 1:11-14,16-20,28-31

  5. Jesus Christ loved me, and gave Himself for me. Gal. ii. 20.

    “I will see from the beginning Jesus Christ with His eyes fixed on me. I will ask of Him the grace to understand with what intention, with what view, on what condition, He became man, poor, and obedient, humble, for me; what were His thoughts, His wishes, in dying for me, in rising again for me.”

    The Spiritual Exercise of St. Ignatius, page 23.

    In another point of view, we may say that the sinner, to become a saint, must first have learned to sin no more; then to act and to suffer as a true disciple of Jesus Christ; and finally, that he must have, by love, an earnest of eternal rest and joy.

    The Spiritual Exercise of St. Ignatius, page 26.

    The true Christian is called from combat to victory, from the tomb to resurrection, from earth to heaven, from fear and hope to love…It is Jesus Christ risen that he contemplates, and his apparitions brings him each day an increase of peace. The hope of eternal good rouses love in his heart; and this love, true, efficacious, consummated by an entire abandonment of himself into the hands of God, who has given Himself to him, tends “to transform “ him into the image of Jesus Christ, the Divine object of his holy love.

    The Spiritual Exercise of St. Ignatius, page 28-29.

    Behold, now is the acceptable time: behold, now is the day of salvation. 2 Cor. vi 2.

    Bless the Lord, O my soul,… who satisfied him Thy desire with good things; Thy youth shall be renewed like the eagle’s. Ps. cii 1, 5.

    You have now detach your heart from creatures. “How long do you halt between two sides? If the Lord be God, follow Him” (3 Kings xviii 21)

    Who are you? A soul given to worldly pleasures? One who does not pray, or pray badly? You must return to yourself and to God.

    “Return, ye transgressors, to the heart” (Is. xlvi 8)

    “We ought always to pray” (Luke xviii)

    Spiritual Exercises of St. Ignatius, page 64.

    If you return and be quiet, you shall be saved: in silence and hope shall your strength be (Is. xxx 15).

    I will hear what the Lord God will speak within me. (Ps. 1xxxiv 9). But the voice of God only makes itself heard in the repose and silence of the soul. The Lord is not in the earthquake. (3 Kings xix 11). Retire into your heart with God, to meditate, to pray, to weep, to speak to the Lord and listen to Him. Ignatius page 66.

    My heart, O Lord, is ready. Ps. 1vi 8.

    Lord, Thou hast given me a soul capable of knowing and loving Thee; I return it to Thee, not adorned with the grace and virtue that Thou bestowedst on it in baptism, but covered with scars and wounds of sin, cure it, O heavenly Physician, and restore to it its pristine life and beauty.

    Lord, I offer Thee my understanding; enlighten it with Thy brightest light, Enlighten my eyes, lest I sleep in death. (Psalm xii 4).

    Lord, I offer Thee my memory; blot out from it the remembrance of the world, and leave in it only the memory of Thy mercies to bless them, and of my sins to weep for them.

    Lord, I offer Thee my heart; change it by Thy grace. Create a clean heart in me, O God, and renew a right spirit within me. Psalm 1. 12.

    Lord, I offer Thee the senses of my body, the powers of my soul, my whole being; dispose of them for my salvation and for Thy greater glory. I have put my trust in Thee, O Lord; I have said Thou art my God; my lot is in Thy hand. Psalm xxx 15.

    I come from God; hence, I belong to God. God is my creator; hence, He is my Lord and my Master. To deny this consequence would be to deny my reason.

    O Lord, just art Thou, and glorious in Thy power, and no one can over Thee. Let all creatures serve Thee: for Thou hast spoken, and they were made; Thou didst send forth Thy Spirit, and they were created. (Jud. xvi. 16, 17).

    Supreme dominion. I belong to God before everything, and above everything. Properly speaking, I belong to God alone, and men have no other rights over me except such as God has given them. Their rights, then, are subordinate to the rights of God; and their authority must be always subjected to the authority of God.

    Irresistible dominion. We may escape the dominion of men; but how escape the dominion of God? Willing or unwilling, we must submit to it; we must either live under the empire of His love, or under that of His justice; either glorify His power by free obedience, or glorify it by inevitable punishment. (Spiritual Exercises of St. Ignatius, page 75-78).

    “O man, who art thou that repliest against God? Shall the thing formed say to him who formed it, why hast Thou made me thus? (Rom. ix. 20).

    Adoration. “Thou art worthy, O Lord our God, to receive glory and honour and power; for Thou hast created all things “ ( Apoc. iv 11).

    “Come, let us adore and fall down before the Lord that made us; for He is the Lord our God” (Psalm xciv 6, 7).

    Regret. “Is this the return Thou makest to the Lord, O foolish and senseless people? Is not He Thy father, that hath possessed Thee, and made Thee, and created Thee? Thou hast forgotten the Lord that created Thee” (Deut. xxxii 6, 18)

    Submission. “O Lord, for I am Thy servant; I am Thy servant, and the son of Thy handmaid “ (Psalm cxv 16),

    The Lord hath made all things for Himself. (Prov. xvi 4).

    I am the beginning and the end. (Apoc. i 8).

    Thou shalt love the Lord thy God;

    Thou shalt adore the Lord thy God, and Him only shalt thou serve. (Matt. xxii 37, iv 10).

    Vanity of vanities, and all is vanity, except to love God and to serve Him alone. (Imit. of Christ, i. 1).

    We were made, O Lord, for Thee, and our heart is restless until it finds peace in Thee. (St. Augustine)

    Ask thy own experience; it will tell thee why it is that, when thou hast been faithful in serving God, peace hast dwelt within thy breast; why it is that, when thou hast felt separated thyself from Him, thou hast felt nothing but disgust, emptiness, and remorse.

    All my duty. Yes, I must know, love, and serve God. It is not necessary that I should possess talents, fortune, pleasures, and honourable position in society; it is not necessary that I should have a long life; it is not necessary that I should exist; but, supposing that I do exist, it is necessary that I should serve God. An intelligent creature that does not serve God is, in the world, what the sun would be if it ceased to shine, what our body would be if it ceased to move. It would be in the order of intelligence what a monster would be in the order of the bodily frame.

    Spiritual Exercises of St. Ignatius, page 81, 82.

  6. Let us accustom ourselves these three words—“Receive, Give, Fear;” as if it should say, “Receive the blessing I offer you; give thanks to thy Creator for it; fear the judgement which will be passed upon you according to the use you have made of me” (Rich. de St. Victor). Spiritual Exercises of St. Ignatius, page 87.

    Creatures were formed for an end as well as myself, and this end is the glory of God; for God could only create for His Glory.

    To place my affections on creatures would be to render myself guilty,—

    Guilty towards myself; for it would be to degrade myself. “Such as the love of man is, such is he himself. Dost thou love God? What shall I say? thou art God” (St. Aug).

    Guilty towards creatures; for it would be to turn them away from their end, and do violence to their nature. The Apostle tells us that they groan and suffer because sinners make use of them against God (Rom. viii. 22); and holy doctor represents them as raising their voices against the sinner, and demanding vengeance. “All created things cry out, each according to their manner, and say: This is he who abused us. The earth says, Why must I bear upon me this monster? The water says, Why may I not instantly suffocate him? The air says, Why do I not deprive him of my benefits? Hell says, Why do not my flames devour and inflict on him a thousand tortures?” (St. Bonanza).

    Guilty towards God. Guilty of injustice, because I should thus use the beings which belong to Him contrary to His will;—guilty of a species of idolatry, for I should take from Him the first place in my homage, and substitute the creature in my thoughts and heart;—guilty of a kind of impiety, for it would be to attack all His attributes,—His goodness, which I should abuse; His wisdom, the plans of which I should derange; His power, which I should turn against Him.

    Spiritual Exercises of St. Ignatius, page 88, 89.

    To know God. The heavens show forth the glory of God. Psalm xviii. 1; the ocean declares His immensity; the fertility of the earth praises His providence; the flowers of the field recall His beauty; the existence of the wicked even is a homage to His patience and His mercy. “Thou hast given me, O Lord, a delight in Thy doings: and in the works of Thy hands I shall rejoice. O Lord,how great are Thy works! The senseless man shall not know, nor will the fool understand these things” (Psalm xci. 5-7).

    To love God. It is the goodness of God which has bestowed them upon me; it is His love which works for me through each of His creatures; it is He who warms me by the light of the sun; it is He who nourishes me by the fruits of the earth; it is He who clothes me by the garments which cover me. A God who serves me by means of His creatures, and serves me with so much constancy and so much goodness,—what a motive to love Him! “The eyes of all hope in Thee that Thou give them their food in season. What Thou givest them, they gather up; when Thou openest Thy hand, they shall be filled with good” (Psalm cxliv 15, ciii 27 28).

    To serve God. Consider, O my soul, how they do the will of their Creator. They do it with pleasure, says the Holy Spirit. “The stars have given light in their watches, and rejoiced: they were called, and they said, Here we are; and with cheerfulness they have shined forth to Him that made them “ (Bar. iii 34,35).

    Thus, O my soul, every creature serves the Lord. Shall I be the only one that refuses to serve Him? Shall I be the least faithful of His servants, because I am of all others under the strongest obligation? Spiritual Exercises of St. Ignatius, page 91, 92.

    Bless God in the name of all His creatures. “Bless the Lord, O all ye works of the Lord” (Dan. iii 57).

    Grieve for having sought happiness from creatures. “Vanity of vanities, and all is vanity…I have seen everything under the sun, and all is vanity an affliction of spirit” (Eccles. i 2, 14).

    Resolve to love God alone. “Who shall separate us from the love of Christ? Shall tribulation, or distress, or persecution, or the sword?…I am sure that neither death, nor life,…nor any other creature shall be able to separate us from the love of God, which is in Christ Jesus our Lord” (Rom. viii 35, 38, 39).

    Text of St. Ignatius: We must, then, above all things, endeavour to establish in ourselves a complete indifference with regard to all created things, even that of which the use is not forbidden us;—not preferring, as far as depends on us, health to sickness, riches to poverty, honour to humiliation, a long life to a short one; since order requires that we wish for and choose in everything what will lead us most surely to the end for which we were created. Spiritual Exercises of St. Ignatius, page 94.

    The creatures of God are turned to an abomination, and a temptation to the souls of men, and a snare to the feet of the unwise. Wisd. xiv 11.

    How many perils threaten thy salvation, O my soul!—perils from the world, perils from the devil, perils within thyself—from the imagination, the heart, the memory, the senses; perils without—from friends, from business, from pleasure, from occupation, from solitude, from society. “Lord, when wilt Thou look upon me? Deliver my soul from this malice: my only one from the lions” (Psalm xxxiv 17). O my soul, all these perils are reduced to one—to the making a bad use of creatures. Force thyself, then, to arrive at a perfect indifference; thou hast no other danger to fear, and thy salvation is secured. Take example from the clay which allows itself to be formed at the will of the workman; which does not say to him, “Why dost thou form me into an ignominious vessel, and not into a glorious vase? Raise thy thoughts still higher. Learn from the angles who with the same submission and the same tranquility stand before the throne of God to sing, without ending, the canticle of Sion: “Holy, holy, holy;” or to watch over an obscure mortal to conduct him through the pilgrimage of this life. Look still higher. Take example by Jesus Christ, who had no other food or life on this earth than the will of Him that sent Him: “My meat is to do the will of Him that sent me” (John iv 34).

    Rule for practice of indifference

    Rule 1: In the use of creatures, only esteem and desire what leads to God. All the rest is useless for His glory and man’s salvation.

    Rule 2: In the use of creatures, firmly resolve to fly from all that God forbids— mortal sin, venial sin, and the occasions of both. “Fear God and keep His commandments; for this is the whole of man” (Ecc. xii 13). “Without this, says St. Bernard, “man, whatever he may be, is nothing.”

    Rule 3: In the case of indifference creatures, that is to say, of things which in themselves neither bring us nearer nor lead us farther from God, we must cease to feel indifference towards them only as it accords with the rule of the will of God, and His good pleasure

    Spiritual Exercises of St. Ignatius, page 98-100.

  7. Either make the tree good and its fruit good, or make the tree evil and its fruit evil. For certainly a tree is known by its fruit.
    -Matthew 12 : 33

    Progeny of vipers, how are you able to speak good things while you are evil? For out of the abundance of the heart, the mouth speaks.
    -Matthew 12 : 34

    A good man offers good things from a good storehouse. And an evil man offers evil things from an evil storehouse.
    -Matthew 12 : 35

    But I say to you, that for every idle word which men will have spoken, they shall render an account in the day of judgment.
    -Matthew 12 : 36

    For by your words shall you be justified, and by your words shall you be condemned."
    -Matthew 12 : 37

    Now when an unclean spirit departs from a man, he walks through dry places, seeking rest, and he does not find it.
    -Matthew 12 : 43

    Then he says, 'I will return to my house, from which I departed'. And arriving, he finds it vacant, swept clean, and decorated.
    -Matthew 12 : 44

    Then he goes and takes with him seven other spirits more wicked than himself, and they enter in and live there. And in the end, the man becomes worse than he was at first. So, too, shall it be with this most wicked generation."
    -Matthew 12 : 45

    And someone said to him: "Behold, your mother and your brothers are standing outside, seeking you."
    -Matthew 12 : 47

    But responding to the one speaking to him, he said, "Which one is my mother, and who are my brothers?"
    -Matthew 12 : 48

    For anyone who does the will of my Father, who is in heaven, the same is my brother, and sister, and mother."
    -Matthew 12 : 50

  8. Ăn mặc như vậy đã vô tình bính thường hóa những chiếc áo lễ truyền thống.
    Bạn thử nghĩ đi, cứ theo đà này thì các linh mục đến các vùng Amazon để truyền giáo, họ sẽ mặc cái gì để dâng Thánh lễ.

  9. There is great gain in godliness with contentment, for we brought nothing into the world; and we cannot take anything out of the world; but if we have food and clothing, with these we shall be content. But those who desire to be rich fall into temptation, into a snare, into many senseless and hurtful desires that plunge men into ruin and destruction. For the love of money is the root of all evils; it is through this craving that some have wandered away from the faith and pierced their hearts with many pangs.
    But as for you, man of God, shun all this; aim at righteousness, godliness, faith, love, steadfastness, gentleness. Fight the good fight of the faith; take hold of eternal life to which you were called when you made the good confession in the presence of many witnesses. 1 Timothy 6, 6-12.

    O Timothy, guard what has been entrusted to you. Avoid the godless chatter and contradictions of what is falsely called knowledgeable, for by professing it some have missed the mark as regards the faith. 1 Timothy 6, 20-21.

    God opposes the proud, but gives grace to the humble.” Submit yourself therefore to God. Resist the devil and he will flee from you. Draw near to God and he will draw near to you. Cleanse your hands, you sinners, and purity your hearts, you men of double mind. Be wretched and mourn and weep. Let your laughter be turned to mourning and your joy to dejection. Humble yourselves before the Lord and he will exalt you. James 4, 6-10.

    Do not speak evil against one another, brethren. He that speaks evil against a brother or judges his brother, speaks evil against the law and judges the law. But if you judge the law, you are not a doer of the law but a judge. There is one lawgiver and judge, he who is able to save and to destroy. But who are you that you judge your neighbor? James 4, 11-12.

  10. Theo luật chữ đỏ trong nghi thức cử hành pv thánh là k được tự ý thay đổi. Muốn thay đổi phaỉ được sự cho phép của đấng bản quyền.

  11. Nam Mô Ngọc Hoàng Thượng Đế Vô Cực Đại Trí Tôn Đại Thiên Tôn!
    Nam Mô Vô Cực Từ Tôn Tây Thiên Bá Chủ Vương Cung Tây Mẫu!
    Nam Mô Long Hoa Giáo Chủ Di Lặc Tôn Phật khai Cơ Thánh Đức!
    Nam Mô A Di Đà Phật!

    Kỷ nguyên mới, mọi người phải thay đổi suy nghĩ. Phật, Chúa Trời chỉ là một Vị mà thôi. Chúa Giê-su, Phật Thích Ca, Đức Phật Trùm, Sư Vãi Bán Khoai, Đức Huỳnh Phú Sổ, Phật Hoàng Trần Nhân Tông, Trạng Trình Nguyễn Bỉnh Khiêm… Chỉ là một Vị mà thôi. Học sâu, hiểu kỹ ta sẽ nhận ra tất cả.
    Thời kỳ Mạt Pháp đã qua, mọi người không nên giữ riêng Đạo mình. Hãy hòa đồng các Tôn Giáo. Mọi người trên toàn thế giới hãy yêu thương nhau, hướng về KỶ NGUYÊN THÁNH ĐỨC. Cha Trời đã tái thế, khai mở Hội Long Hoa, Lập THIÊN ĐÀNG TẠI THỂ.
    Cha đang tìm người tài đức, hiểu được đúng lời Cha dạy, sẽ được Dự Hội Long Hoa kỳ này.
    Thời kỳ này là tận diệt những cái xấu, ác. Diệt những người Tham Sân Si. Chọn người Tài Đức, xứng đáng con cháu Lạc Hồng.
    Các bạn hãy vào kênh KỶ NGUYÊN THÁNH ĐỨC xem, sẽ khai ngộ tất cả.
    Kính chào ĐẠI GIA ĐÌNH CON LẠC LONG QUÂN, MẸ ÂU CƠ!!!

  12. Thánh lễ chính là tái hiện lại cuộc đời của chúa Giêsu .áo lễ được dựa theo trang phục của chúa Giiêsu đã mặc và áo lễ luôn luôn có hình thánh giá để nhắc nhớ cuộc tử nạn của chúa .sao các vị linh mục này lại tự cho mình quyền được thay đổi y phục phục vụ .chúa Giêsu đâu có mặc áo dài .các vị mặc áo dài để tái hiện lại cuộc đời của ai vậy.xin thiên chúa giữ gìn và soi sáng cho các vị linh mục này .

  13. Coi kìa cô mang áo dài hồng quần đen, tặng hoa cho linh mục, chỉ như cô dâu chú rể, trong đám cưới ngoài đời thường thôi a.

  14. Thế lực chống đối giáo hội, họ đang gài các linh mục quốc doanh vào, làm mất đi sự tôn nghiêm, tôn kính, trong giây phút thánh thiêng, Giáo hoàng, hồng y, giám mục, tất cả đều lấy mũ xuống khi bước lên bàn thờ, còn linh mục lại đội luôn khăn đóng dâng lễ, gây chia trí cho toàn giáo dân, và chia rẽ. Linh mục thấy điều đó không?

  15. Con kính xin Quý Cha Quý Mục Vụ Bỏ chút thời gian vào các kênh đọc những bình luận. ĐÂY LÀ MỘT SỰ VIỆC TẠO CƠ HỘI CHO LŨ SA TAN VỖ TAY CƯỜI GHCG

  16. …" Đó " – là : " cuộc hội nhập văn hóa " …dẫn về " sự chết " của những " kẻ trộm – đội lốt chủ chăn " !!! ( ngay cả khi : " ngồi tòa giải tội " – cũng chỉ mặc chiéc áo thun và quần thể thao …mà ngồi " tòa ", mà chẳng có " phẩm phục " gì cả !? …Đã " ứng nghiệm – lời KT ….!!!" !!!

  17. Phẩm phục áo lễ tuy theo mùa mà mặc,mùa chay mặc áo tím,Mùa thường Niên mặc áo Xanh,Mùa Phục Sinh Giáng Sinh mặc áo trắng các ngày lê trọng có thể mặc áo Vàng theo Qui luật áo của giáo Hôi Công giáo chi định.

  18. Một văn hào Pháp: Nền văn minh nhân loại sẽ không đi đến tột đỉnh cho đến khi phiến đá cuối cùng từ một nhà thờ cuối cùng rơi xuống và đè lên một tên linh mục cuối cùng.

  19. Trong mỗi làng đều có một bó đuốc soi sáng (tri thức) – đó là người thầy giáo và một kẻ làm tắt bó đuốc – đó là ông linh mục xứ.

  20. (Sưu tầm) từ 1 youtuber viết: Những điều tởm lợm trong Thánh kinh.

    Tôi là người đạo gốc, từng học tại Đại chủng viện để trở thành lm, giờ tôi bỏ đạo.

    – Một thực tế là các HY, GM, LM uống rượu và ăn thị chó – mà ăn thịt chó và uống rượu thì cái ấy rất đòi hỏi – vào YOUTUBE gõ “Linh mục ấu dâm” sẽ thấy tràn lan.

    – Một điều bất ngờ rằng, giáo dân không mấy ai tự mở kinh thánh Cựu ước, Tân ước ra đọc từ đầu đến cuối, dù đó được cho là lời chúa, chỉ lên nhà thờ nghe đi nghe lại một số câu rất ít trong kinh thánh và được cha diễn giải thêm mắm muối.

    – Nếu đọc kinh thánh Cựu ước, Tân ước với đầu óc bình thường sẽ thấy quá nhiều đoạn tởm lợm không thể là lời chúa và sẽ không ai tin đạo này nữa.

    MỜI MỌI NGƯỜI cùng đọc trích đoạn từ kinh thánh (có cả đường dẫn chỉ số chương và số dòng có thể kiểm chứng.

    – Thánh kinh Phục Truyền luật lệ ký (12:2-7), chúa cha dạy: “Phải vằm nát và đốt tất cả những nơi thờ tự của những kẻ ngoại đạo, phá bỏ tất cả những ông thần mà họ thờ”. Đó là lời chúa!

    – Kinh Thánh (Phục Truyền luật lệ ký (13:1-10), chúa cha dạy: “Nếu người trong gia đình ngươi hoặc bạn bè thân khuyến dụ ngươi bỏ đạo mà theo tôn giáo khác thì phải giết sạch bọn chúng“. Đó là lời chúa!

    – Kinh Thánh (Ma-La-Chi (2:1-3), chúa cha dạy, “Nếu các ngươi không nghe lời ta, không làm rạng danh ta thì ta sẽ nguyền rủa và trét phân lên mặt các ngươi và các ngươi sẽ mang phân này trên mặt” đó là lời chúa!

    – Kinh Thánh (Samuel (15: 2-3) Những lời dạy bất hủ của chúa Jexu: “Nếu có ai đến theo ta mà không ghét cha mẹ mình, vợ con, anh chị em mình, và cả mạng sống của mình, thì không được làm môn đồ của ta (Luca 14. 26 ). Hể ai vì danh ta mà bỏ cha mẹ, con cái, nhà cửa, đất nước, thì người ấy sẽ được lãnh bội phần hơn, và có cuộc sống đời đời (Mathiew 10.29). Những kẻ nào nghịch với ta, không muốn ta cai trị, hãy lôi đến chém trước mặt ta (Mathiew 19.28).

    Còn nhiều câu rất hiền từ như: Đừng tưởng ta đến đây là đem bình an, hạnh phúc, mà ta mang đến gươm, đao, chết chóc.

    Khi một người đàn bà (không phải là người Do Thái) tới nhờ Jexu chữa bệnh cho con gái. Jexu nói với bà ta rằng: “Không thể lấy bánh của con dân Do Thái vứt cho chó ăn”. (Matthew 15:26). Ý nói: “ Người phi Do Thái là đồ chó, tại sao ta lại phải làm bất cứ điều gì cho ngươi ?”.

    Nhờ đọc sách: “WHO IS JESUS “ của LM Dominic Crossan mà tôi mới thấy sự thật: Linh Mục Dominic Crossan, vừa là nhà khoa học (khảo cổ học – giáo sư đại học) vừa được Giaso hội cử đi nghiên cứu thánh kinh tại “Viện nghiên cứu thánh kinh“ ở Rôm – Với vốn khảo cổ học ở vùng Trung đông của mình, LM này đã soi thấy rõ sự thật về chúa Jexu, và king tháng hơn là Giao hoàng, GM, LM thấy biết – Để biết rõ sự thật về chúa Jexu và đạo đức, mời các bạn hãy vào GOOGLE đánh : “Phương pháp nghiên cứu lịch sử để truy tìm Jexu thật”, Rồi vào “truy tìm Jexu thật”, Sau đó vào chương “ Con bạch tuộc của dức chúa trời“ của LM Dominic Crossan – rất hay – best seller ở Mỹ.

Trả lời

Email của bạn sẽ không được hiển thị công khai. Các trường bắt buộc được đánh dấu *

Back to top button